Friday, May 8, 2015

Little Wing






Little Wing is the latest build by FMW from Ancona, based on a Suzuki Savage 650 








The story of this build according to Fugar is the following: "The owner of the bizarre Savage swoops in my workshop as a meteor... Already owner of a Ducati Sport Classic, he asks me a handy cafe racer not too big, not too powerful... A small ride good for everyday... The main requirement is that the bike must be simple but not banal... At this point I’m wondering if this shady character is drug addicted and I ask him what donor bike he has in mind... Holy shit: a terrifying Savage... Nooo what the hell of cycle is this? I make a search. Wikipedia writes: "Terrible Japanese single cylinder motorcycle, belt drive, capable of poor performance wrapped in a stroller frame" Perfect: I accept the challenge.
He brings the bike in my workshop and I can finally appreciate its goodies. Pearl white paint, skulls in the nuts of the plate, fringes of animal gut are mounted on the grips (they look like coming from a 70’s Wilson racket) and the electrics that seems gnawed by a rat. I'll find out later that the Japanese machine, battered by the previous owner, hides in its excellent capillary electrics a switch bulb (the kind you use to turn on the bedside lamps), used for the lights of the bike. We arrange to meet again the following week in the workshop and discuss the project. The poor guy does not know that I already have in mind a diabolical plan. Whisk cutting, 4 or 5 meters of high resistance Mannesmann pipe and tig... Praaaaa! Done! The days pass and the shady character comes to visit me. "What the fuck have you done !!!" He says. "Great, he likes it!" I think in my insane mind. I reply that I did everything without telling him anything because in any other case we couldn’t have made it: Triumph tank, tail made from a Guzzi rear fender, Z 750 monoshock. The rest? All handbuilt by me. An excellent result, thanks to the 12 cm forks cut, the hidden lithium battery, the rear pegs built from scratch and much, much more. Then, once the bike was finished, I discover that Ryca Motor sells complete kits to turn the Savage in 5 different types of café racers. Bloody hell! I should have known before! No matter: those bikes are unwatchable... Or, at least I’d better think it
. "








La storia di questa moto raccontata da Fugar:  “Il padrone della bizzarra Savage mi piomba in officina come una meteora... Già possessore di una Ducati Sport Classic mi chiede una cazzo di caffè race che sia piccola maneggevole non troppo potente… Insomma una piccola racer per tutti i giorni... Prerogativa principale che sia semplice ma non banale... Dopo essermi chiesto se il losco figuro faccia uso di oppio gli chiedo che base propone... Cristo: una terrificante Savage… Nooo che diavolo di biruota e'? Mi documento. Wikipedia scrive: “Terribile mezzo monocilindrico giapponese con trasmissione a cinghia capace di pessime prestazioni e ciclistica da passeggino Chicco (…dove c'è un bambino)”. Perfetto accetto la sfida
Me la deambula in officina e noto subito le sue chicche. Vernice bianco perla, teschietti nei dadi della targa, frange di budello animale tipo corda di racchetta Wilson degli anni 70 alle manopole e impianto elettrico che sembra rosicchiato da un ratto. Scoprirò più avanti che il mezzo nipponico, martoriato dal precedente padrone, cela nei suoi capillari elettrici un ottimo interruttore a peretta di quelli per accendere le abat jour dei comodini, usato per le luci della moto. Prendo accordi per rincontrarci in officina la settimana seguente e discutere del progetto. Il poverino non sa che ho già in mente un piano diabolicissimo. Frullino da taglio, 4 o 5 metri di tubo Mannesmann ad alta resistenza e tig... Praaaaa! Fatto! I giorni passano e il losco mi viene a trovare. “Che minchia hai fatto!!!” mi dice. “Ottimo, gli piace” pensa la mia mente lesa . Rispondo che ho fatto tutto senza dirgli niente perché se no non ne venivamo fuori: serbatoio Triumph, codino ricavato da un parafango Guzzi, monoammortizzatore Z 750. Il resto? Tutto fatto da me. Risultato ottimo, grazie anche a forcelle tagliate di 12 cm, batteria al litio nascosta, pedane e metà telaio rifatte da zero e molto, molto altro. Poi, a moto finita viene fuori che Ryca Motor fornisce kit in scatola di montaggio per trasformare in ben 5 configurazioni diverse le Savage. Cazzo a saperlo prima! Non importa: quelle moto sono inguardabili... O almeno, meglio pensare cosi."

 





























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